wtorek, 25 czerwca 2019

Bum roll, czyli poduszeczka na biodra (XVIII wiek)

Bum roll pełni funkcję panieru (stelaża) pod suknią. Sprawia, że suknia będzie szersza.

Potrzebne rzeczy:
  • biały materiał 
  • nić
  • szpilki
  • ołówek
  • wstążki lub sznurek
  • coś do wypełnienia (ścinki materiału lub pierze)




Na początku odmierzyłam długość talii za pomocą nitki;
ułożyłam nitkę na materiale w kształcie rogala

Odrysowałam ten kształt

Linia przerywana jest po to, by zostawić miejsce na zszywanie (seam allowances)

Spięłam ze dwie warstwy materiału szpilkami

Wycięłam

Zszyłam pozostawiając szparę w środku (od wewnętrznej części rogala)
Obróciłam materiał na drugą stronę



Pozostałości materiału postanowiłam wykorzystać jako wypełnienie rogala


Spięłam dziurę szpilkami i zszyłam

Pozostało dodać wstążki (żeby było czym zawiązać bum roll)

Tak wygląda gotowy bum roll
Są też możliwe inne kształty bum rolla. Ich przykłady znajdują się one na stronie demodecouture.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz