sobota, 25 maja 2019

Biszkopty ordynaryjne inaczej




Przepis wykorzystałam z książki Kucharz Doskonały Wojciecha Wielądka z roku 1786.

Składniki:

  • 4 jajka
  • tyle cukru, ile ważą 4 jajka
  • tyle mąki, ile ważą 2 jajka


Przygotowanie:

  • ubić żółtka z cukrem przez pół godziny
  • ubić białka na pianę
  • wymieszać białka z cukrem i żółtkami
  • sypać do tego po trochu mąki
  • kłaść masę łyżką na blachę wyłożoną papierem
  • posypać cukrem
  • piec około pół godziny


Z przepisu wychodzą 2 takie blachy



    Biszkopty ordynaryjne różnią się tym od biszkoptów inaczej, że muszą być pieczone w foremkach; nie mam odpowiednich foremek, więc zrobiłam biszkopty inaczej, które daje się bezpośrednio na blachę z papierem.
    Z przepisu pominęłam skórkę zielonej cytryny, bo nie miałam jej wtedy w domu.

    Smakują podobnie do biszkoptów ze sklepu, tylko są bardziej chrupiące i słodsze przez cukier, którym są posypane.


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz