poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Suknia regencyjna (XIX wiek)

Czasy regencji w Anglii to lata 1811-1820. W 1810 roku król George III był tak chory, że uznano, iż jest niezdolny do rządzenia. Od 1811 roku władzę sprawował jego syn, George, jako regent; został on królem w 1820 roku, kiedy jego ojciec umarł.

Znalezione obrazy dla zapytania red regency dress drawings
Suknia wieczorowa, 1814

Znalezione obrazy dla zapytania red regency dress drawings
Gorset regencyjny
Znalezione obrazy dla zapytania red regency dress drawings



Szycie sukni regencyjnej


Wzór na suknię
Narysować elementy w odpowiednich wymiarach i wyciąć je
(na początku narysowałam to na papierze, a potem odrysowałam na materiale)
Zszyć je razem, oprócz miejsca, gdzie będą guziki
Doszyć ramiączka  w odpowiedniej długości
Doszyć guziki i zrobić z dziurki na nie z drugiej strony
Wyciąć rękawy;
miejsce, w którym są zaokrąglone nie może być krótsze niż obwód otworów na ręce 
Zszyć małe przerwy, które znajdują się przy krótszych bokach rękawów

Doszyć rękawy
Po przymierzeniu zszyć od środka rękawa nadmiar materiału
Dorobić paski na brzeg rękawów;
ich długość nie może być krótsza niż obwód ramienia

Gotowa górna część sukienki
Tył sukienki
Dolna część sukni;
zszyć wszystkie elementy razem, z tyłu nie zszywać do końca, tak żeby można było tą suknię założyć;
doszyć to to górnej części sukni
Do sukni doszyłam wstążkę koronkową


Bielizna

Wzór na halkę
Tylną (prostokątną) część halki zmarszczyłam i doszyłam wstążkę;
do przedniej części dodałam wstążkę bez marszczenia;
tylną wstążkę zostawiłam dłuższą, tak, żeby można było ją związać

Wykorzystałam starą koszulę nocną
Gorset kupiony w ciucholandzie

Sesja zdjęciowa











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz