sobota, 12 października 2019

Szycie sznurówki osiemnastowiecznej


Wykorzystałam ten sam wzór na gorset, co ostatnio.

Szycie gorsetu w punktach:
  1. Wycięcie z 3 warstw materiału części do gorsetu (jedna warstwa - 8 części, jak na zdjęciu powyżej)
  2. Zszycie 2 warstw materiału razem (do każdej z 8 części oddzielnie)
  3. Narysowanie i wyszycie tuneli na fiszbiny i dziurek
  4. Włożenie fiszbin
  5. Zszycie 8 części gorsetu razem
  6. Doszycie 3 warstwy materiału, czyli podszewki
  7. Obszycie gorsetu wstążką dookoła


Tym razem zrobiłam gorset pełno fiszbinowy, co znaczy, że fiszbiny wypełniają całą powierzchnię sznurówki. 


Ostatnio jako fiszbiny wykorzystałam druty, a tym razem plastikowe boning (kupione na Amazon). Oryginalnie (w XVIII wieku) fiszbiny były robione z kości słoniowej.




Tym razem zrobiłam dziurki na sznurek z przodu.


Dorobiłam dodatkowo bawet. 





Dorobiłam podszewkę, którą doszyłam na końcu. Łącznie ten gorset ma 3 warstwy. 


Gotowa sznurówka.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz