niedziela, 6 października 2019

Szycie żółtej sukni osiemnastowiecznej


Fichier:Fragonard, The Reader.jpg

Honoré Fragonard - Czytelniczka, 1772


Do uszycie górnej części sukni wykorzystałam ten sam wykrój, co do sukni angielskiej


Znalezione obrazy dla zapytania robe a l'anglaise sewing pattern





Tym razem zdecydowałam się zrobić z podszewką (białe części)

Dałam również fiszbiny do usztywnienia;
kupione na Amazon (boning)



Wycięłam fiszbiny w odpowiedniej długości
Wycięłam paski materiału takiej samej długości, co fiszbiny
Do każdej części 2 paski na brzegach


Doszyłam paski do podszewki

Włożyłam fiszbiny do doszytych pasków materiału
Po zszyciu podszewki i części wierzchniej razem zrobiłam podłużne dziurki i obszyłam je

Doszyłam guziki i rękawy
Do rękawów doszyłam fragmenty firanki
Firanki
Spódnicę uszyłam w taki sam sposób, jak się szyje halki



Góra i dół sukni są oddzielne







































2 komentarze: